rowerem po puszczy
Strona g艂贸wna | Ciekawe miejsca | Geocaching | Wycieczki: 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |     Baza podjazd贸w
 Karta wycieczki

Rower: GT Avalanche 3.0

Razem z Krzy艣kiem wystartowali艣my w zawodach na orientacje organizowanych w Jordanowie przez Stowarzyszenie Bikeholicy - Ciupaga Orient. Trasa nie by艂a zbyt d艂uga, ale za to do艣膰 trudna, jednak tym razem wszystko posz艂o prawie perfekcyjnie i po jaki艣 4:15 minutach pobytu na trasie wr贸cili艣my do bazy zawod贸w z kompletem 12 punkt贸w i zaj臋li艣my 2 miejsce.

Do艣膰 d艂ugo si臋 zastanawiali艣my czy w og贸le wystartowa膰, Jordan贸w to ju偶 w ko艅cu g贸ry, trasa zapowiada艂a si臋 ci臋偶ka, a my nie mieli艣my ostatnio zbyt wiele czasu na powa偶ne treningi, w ko艅cu jednak zapad艂a decyzja, 偶e jedziemy. Przed 8 rano zameldowali艣my si臋 w bazie zawod贸w, dostali艣my spersonalizowane numery 24 i zacz臋li艣my przygotowywa膰 si臋 do zawod贸w. Krzysiek w bazie zakupi艂 mapnik, domowej roboty, sprzedawany przez jednego z uczestnik贸w rajd贸w na orientacje, w Miechowie podobny mapnik kupi艂 sobie Wojtek, wi臋c nasz team zdroweceny.pl jest ju偶 teraz profesjonalnie przygotowany do walki w zawodach.

O godzinie 9:00 nast膮pi艂a odprawa techniczna i rozdanie map, otrzymujemy kartk臋 A4 z punktami i zaczynamy planowa膰 tras臋, dochodzimy do punktu nr 13 na mapie, ale zaraz pkt 13 nie ma w opisie do mapy, ani na karcie kontrolnej, co jest grane, id臋 si臋 zapyta膰 i tylko s艂ysz臋 od organizatora o k (pi pi) a. Zapomnieli dopisa膰, zapada szybka decyzja, punktu 13 nie ma, niekt贸rzy ju偶 pojechali wi臋c wysy艂ane s膮 do nich SMS z wiadomo艣ci膮. Trasa narysowana, ruszamy, jest bardzo ciep艂o, s艂o艅ce mocno grzeje, oj zapowiada si臋 ci臋偶ko.

Na pocz膮tek pkt 3, co艣 nie gra nie ma zjazdu z asfaltu, jest co艣 kawa艂ek dalej, zje偶d偶amy, brniemy przez mokr膮 b艂otnist膮 艣cie偶k臋 ale po kilku minutach zaliczamy punkt (foto). Wracamy do asfaltu i jedziemy dalej na 艁臋townie, zaczyna si臋 solidny podjazd, najpierw do kulminacji drogi na asfalcie (550 m npm) i potem dalej w wi臋kszo艣ci po szutrze w kierunku punktu. Jeste艣my wysoko, widoki przepi臋kne, ale z pkt 2 mamy problem, skr臋camy sobie za wcze艣nie i l膮dujemy nie tam gdzie trzeba, przebijamy si臋 na azymut przez 艂膮ki, trawa i pokrzywy po pas, ale ko艅cu podbijamy punkt (foto), skr臋cili艣my jakie艣 100 metr贸w za wcze艣nie:(. Wracamy do kulminacji drogi asfaltowej i podejmujemy do艣膰 odwa偶n膮 decyzj臋, 偶e pkt 1 atakujemy jednak 艣cie偶k膮 po grzbiecie, a nie tak jak wcze艣niej planowali艣my od p贸艂nocy po asfalcie. Jest do艣膰 ci臋偶ko, troch臋 pod g贸r臋, ale decyzja by艂a s艂uszna w okolice punktu doje偶d偶amy do艣膰 sprawnie, sam punkt (foto) jest dobrze schowany, ale inni zawodnicy znajduj膮 go za nas:).

Teraz czas na kolejn膮 decyzj臋, w planie mamy zjazd do Jordanowa niebieskim szlakiem pieszym, ale widz膮c wielkie ka艂u偶e (foto) przy pkt 1 i nagromadzenie poziomic na zje藕dzie zaczynam mie膰 w膮tpliwo艣ci czy jednak si臋 nie wr贸ci膰. Krzysiek chc臋 zje偶d偶a膰, dwie inne pary z turystycznej te偶 decyduj膮 si臋 na zjazd, nie ma wi臋c wyj艣cia p臋dzimy w d贸艂. Zjazd ci臋偶ki, miejscami musia艂em sprowadza膰, w jednym miejscu nawet trzeba by艂o przenosi膰 rowery, ale po pierwszym ci臋偶kim kilometrze dalej ju偶 bez problemu, na rowerze w d贸艂 do samego Jordanowa - mimo moich opor贸w podj臋li艣my kolejn膮 s艂uszn膮 decyzje.

Z Jordanowa p臋dzimy na Toporzysko, znam t膮 drog臋 z zielonej szko艂y w Sidzinie i z mojej rowerowej wyprawy na Krowiarki. Mijamy tras臋 rodzinn膮 i bardzo szybko zaliczamy 艂atwy pkt 12 (foto). Dalej asfaltem lekko pod g贸r臋 i za remiz膮 stra偶ack膮 w Toporzysku skr臋camy w prawo i rozpoczynamy stromy podjazd na pkt 11, miejscami jest naprawd臋 ci臋偶ko, ale ju偶 na szczycie sam punkt zaliczamy bez problemu (foto), spotykaj膮c jaki艣 zawodnik贸w. Oni p臋dz膮 jaki艣 dziwnie pod g贸r臋 po zaro艣ni臋tej 艂膮ce, mi tu si臋 co艣 nie zgadza, mia艂a by膰 droga, ale koniec ko艅c贸w jedziemy za nimi. Troch臋 nam odjechali, ale wyra藕nie widzimy jak zaliczaj膮 pkt 10 (foto, foto, foto), dzi臋ki temu i my mamy go bez problem贸w, a podobno zdarza艂y si臋 problemy z jego zaliczeniem. Zje偶d偶amy w d贸艂 mocno zaro艣ni臋t膮 艣cie偶k膮, jednak wi臋kszym problem贸w na zje藕dzie tym razem nie ma i po chwili jeste艣my zn贸w na asfalcie w Toporzysku, a na wprost mamy drog臋 w stron臋 stadniny koni, gdzie znajduje si臋 pkt 9 i bufet.

Podje偶d偶amy, miejscami jest strasznie stromo, na szcz臋艣cie droga jest asfaltowa i po kilkunastu minutach 偶mudnego kr臋cenia z pr臋dko艣ci膮 5 km/h doje偶d偶amy do kulminacji, w lewo odbija szlak niebieski, kt贸rym zamierzamy jecha膰 na kolejne punkty, ale najpierw kawa艂ek w d贸艂 i jeste艣my na bufecie. Zabieramy zapas wody, jemy po dro偶d偶贸wce, podbijamy pkt 9 (foto, foto) i ruszamy dalej. Na bufecie s艂yszymy od organizator贸w, 偶e chyba idzie nam nie藕le i 偶e jeste艣my pierwsi z turystycznej, za chwil臋 na punkcie pojawiaj膮 si臋 zwyci臋zcy z Miechowa, czy偶by faktycznie by艂o tak dobrze, ale w ko艅cu nie wszyscy musz膮 jecha膰 tym samym wariantem co my.

Wracamy do niebieskiego szlaku i pi臋knym, widokowym, niestety mocno b艂otnistym grzbietem jedziemy na pkt 8. Po drodze wpadam w b艂otn膮 ka艂u偶e i zamaczam nogi po kostki, moje buty s膮 ca艂e oblepione b艂otem, ale c贸偶 jedziemy dalej. Po jaki艣 dw贸ch kilometrach zaliczamy pkt 8 na punkcie widokowym w miejscu skrzy偶owania szlak贸w (foto, foto, foto, foto, foto). Z punktu widokowego zaczynaj膮 si臋 zjazdy, a na zjazdach zaczynamy spotyka膰 rywali z trasy turystycznej, jad膮cych i pchaj膮cych pod g贸r臋. Ju偶 po lepszej drodze doje偶d偶amy do pkt 7, samego punktu o ma艂y w艂os nie przegapiamy, ale po chwili udaje si臋 go namierzy膰 i zaliczy膰 (foto). Musimy wr贸ci膰 si臋 kawa艂ek pod g贸r臋 i ju偶 po chwili p臋dzimy w d贸艂 przez 艂膮k臋 na pkt 6, sam punkt trafiamy bez wi臋kszych problem贸w foto. Idziemy nam bardzo dobrze, zosta艂y ju偶 tylko dwa punkty, pkt 5 zapowiada si臋 na 艂atwy, ale pkt 4 wygl膮da na znacznie trudniejszy.

Wypadamy na asfalt w miejscowo艣ci Wysowa, czeka nas do艣膰 ci臋偶ki podjazd (foto) w pe艂nym s艂o艅cu do centrum pod dworek obronny gdzie ma znajdowa膰 si臋 pkt 5. W pobli偶e dworka doje偶d偶amy bez problemu, wida膰 go z drogi, ale przy samym doje藕dzie na miejsce wybieramy z艂y wariant i podje偶d偶amy jako艣 od ty艂u, chwile szukam punktu, znajduje go Krzysiek kt贸ry podszed艂 z drugiej strony. Dworek ca艂kiem 艂adny a co najwa偶niejsze pkt 5 zaliczony (foto, foto). Kawa艂ek zjazdu po asfalcie i skr臋camy w las i atakujemy ostatni ju偶 dzi艣 punkt czyli pkt 4. Na pocz膮tek niemi艂a niespodzianka, le艣n膮 drog臋 utwardzono takimi g艂azami, 偶e musimy prowadzi膰 rowery, nie szcz臋艣cie po chwili mo偶na ju偶 jecha膰, wszystko si臋 zgadza nasza le艣na 艣cie偶ka w pewnym momencie zakr臋ca w lewo i po chwili jest punkt - ruiny domu. Co艣 si臋 nawet zaczynam zastanawia膰, co艣 za szybko pojawi艂 si臋 ten punkt no i nie ma 偶adnych ruin, a lampion wisi sobie na krzaczku (foto), jednak na kartce jak byk jest napisane ruiny, podbijamy i z kompletem p臋dzimy na met臋.

Po kilkuset metrach okazuje si臋, 偶e jednak tak nie p臋dzimy, drog臋 tarasuj膮 wielkie wyrwane z korzeniami drzewa, na szcz臋艣cie da si臋 jako艣 po nich przej艣膰. Po chwili doje偶d偶amy do jaki艣 zabudowa艅 i ju偶 asfaltem p臋dzimy do stacji PKP Jordan贸w, przeje偶d偶amy tory i pozostaje nam ju偶 tylko ostatni podjazd na rynek w Jordanowie. Idzie ci臋偶ko ale po kilku minutach przecinamy rynek i p臋dzimy ju偶 w d贸艂 do bazy zawod贸w w Gimnazjum. Doje偶d偶amy oddajemy karty, jeste艣my drudzy za par膮 kt贸ra wygra艂a w Miechowie, strata spora bo a偶 29 minut, ale chyba mo偶emy by膰 siebie zadowoleni - mamy 2 miejsce:)

S膮 ju偶 wyniki, wi臋c czas na ma艂膮 analiz臋. Na trasie turystycznej wystartowa艂o 20 ekip czyli 40 zawodnik贸w, wydzielono 3 kategorie MM, MIX i Junior. My zaj臋li艣my 2 miejsce zar贸wno w MM jak i open - po prostu byli艣my drudzy na mecie. Wygra艂 zesp贸艂 Turbo Cola, kt贸ry na met臋 przyjecha艂 o 13:04, my przejechali艣my o 13:33 trac膮c 29 minut, trzecia ekipa przyjecha艂a o 13:48, wi臋c z 15 minutow膮 strat膮 do nas, pierwszy Mix przyjecha艂 o 14:12 (5 miejsce w open).

W klasyfikacji cyklu Galicja Trophy wskakujemy ex aequo na 2 miejsce - mamy 184 punkty (2 miejsce - 96 i 5 - 88), naszym g艂贸wnym rywalem jest zesp贸艂 HasajZacnie.pl, kt贸ry dwa razy zaj膮艂 3 miejsce (92 + 92 = 184). W cyklu ju偶 prawie zwyci臋偶y艂 zesp贸艂 Turbo Cola, kt贸ry dwa razy wygra艂 i ma 200 punkt贸w. Do ko艅cowej klasyfikacji cyklu wliczane s膮 dwa najlepsze wyniki, dodatkowo za start we wszystkich etapach cyklu doliczane jest 5 punkt贸w. Bior膮c to wszystko pod uwag臋, w walce o podium musimy uwa偶a膰 na HasajZacnie.pl - je艣li pojad膮 ostatni etap to po prostu musimy z nimi wygra膰, na duet Wojtek i Pawe艂, je艣li pojad膮 razem w ostatnich zawodach to nie mo偶emy do nich straci膰 wi臋cej ni偶 4 punkt贸w (nie b臋d膮 mieli 5 punkt贸w za start we wszystkich imprezach). Czwarta dru偶yna z Miechowa, w Jordanowie zaj臋艂a dopiero 6 miejsce, wi臋c na chwil臋 obecn膮 maj膮 177 punkt贸w (+ szansa na 5 punkt贸w za wszystkie imprezy w cyklu), czwarta dru偶yna z Jordanowa nie startowa艂a w Miechowie.

1. B. Podlasek, K. Stanecki 200 (+5)
2. 艁.Doto艅, M. Patrza艂ek 184 (+5)
3. J. Jasonek, K. 艢lusarczyk 184 (+5)
4. T. Dudzik, B. Palac 177 (+5)
5. W. Biernat, P. Piszczek 96

Trasa turystyczna kolejno艣膰 punkt贸w 3, 2, 1, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4

Dystans: 46,04 km    |    Czas: 3:25:25    |    艢rednia pr臋dko艣膰: 13,44 km/h

Data: 2014-06-07    |    >>> wi臋cej wiadomo艣ci na bikestats

Trasa wycieczki:

Mapa:

Galeria wycieczki

toUtf(Najnowsze wycieczki)
pczyca - Gierczyce - Zawada - Olchawa - Nowy Wi秐icz - Leksandrowa - Lipnica Murowana - Much體ka - Kr髄體ka - Olchawa - Zawada - Gierczyce - pczyca
2014-11-16

Niepo硂mice - Droga Kr髄ewska - 痷brostrada - Czarny Staw - szutr體kami przez Puszcz do K砤ja - Targowisko - Grodkowice - Brzezie - Cichawa - Krakuszowice - Zborczyce - Suchoraba - Zag髍ze - Stani眛ki - Niepo硂mice
2014-11-11

Niepo硂mice - Wola Zabierzowska - Niepo硂mice
2014-11-04

pczyca - Bochnia - Krzecz體 - Gaw丑w - Majkowice - Cerekiew - Wrz阷ia - Strzelce Wielkie - Wrz阷ia - Okulice -  Ostr體 Szlachecki - Gaw丑w - Krzy縜nowice - Prosz體ki - Bochnia - pczyca - Che砿 - Targowisko - Szar體 - Stani眛ki - Niepo硂mice