rowerem po puszczy
Strona g艂贸wna | Ciekawe miejsca | Geocaching | Wycieczki: 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |     Baza podjazd贸w
 Karta wycieczki

Rower: GT Avalanche 3.0

Razem z Krzy艣kiem i Wojtkiem pojecha艂em do Miechowa na Odysej臋 Wiosenn膮. Startowali艣my w parach ja z Krzy艣kiem, a Wojtek z Paw艂em (para stworzona w biurze zawod贸w) na trasie turystycznej. 艢cigali艣my si臋 prawie przez ca艂膮 tras臋. My szybciej narysowali艣my tras臋 i ruszyli艣my, wi臋c przez pierwszych kilka punkt贸w mieli艣my minimaln膮 przewag臋. Potem pope艂nili艣my niewielki b艂膮d i to dru偶yna Wojtka wysz艂a na prowadzenie. Pod koniec rywalizacji zastosowali艣my skr贸t, a potem lepiej najechali艣my na przedostatni punkt i mieli艣my znowu przewag臋. Niestety nie posz艂o nam z ostatnim punktem, dru偶yna Wojtka znalaz艂a go du偶o szybciej i ostatecznie oni sko艅czyli rywalizacj臋 na 2 miejscu a my na 5.

Do Miechowa dojechali艣my oko艂o godziny 9:00 i poszli艣my si臋 zarejestrowa膰 w biurze zawod贸w, do dru偶yny by艂em zg艂oszony ja i Krzysiek, Wojtek mia艂 jecha膰 z nami poza klasyfikacj膮, ale ostatecznie znalaz艂 partnera i wystartowa艂 normalnie. Na pocz膮tek o godzinie 10:00 start honorowy, przejazd przez rynek w Miechowie, na drug膮 stron臋 drogi nr 7, tam dopiero rozdanie map i start ostry. Tym razem postanowili艣my sobie ca艂膮 tras臋 wyrysowa膰. W zasadzie od pocz膮tku wida膰 by艂o w艂a艣ciwie jedyny s艂uszny wariant trasy i chyba prawie wszyscy tak w艂a艣nie pojechali.

Na pocz膮tek wi臋c jazda na punkt nr 3, znajdowa艂 si臋 on praktycznie w tym samym miejscu co jeden z punkt贸w dwa lata temu, wi臋c z trafieniem nie by艂o 偶adnych problem贸w. Podbijamy 3 i szybkim zjazdem docieramy do asfaltu. Po tym pierwszym zje藕dzie co艣 mi zacz臋艂o rz臋zi膰 w rowerze i zatrz膮s艂em si臋 zastanawia膰 czy dotrwam do ko艅ca imprezy. Do 4 droga raczej 艂atwa i wi臋kszo艣ci pod asfaltach, dopiero ko艅c贸wka jak膮艣 szutr贸wk膮. Ca艂y czas mieli艣my w zasi臋gu wzroku kilkunastu zawodnik贸w, nie specjalnie lubi臋 tak膮 jazd臋, ale jak wszyscy wybrali taki sam wariant, to tak musia艂o by膰:). Dalej droga przez las, na pocz膮tek troch臋 pod g贸r臋, a potem znowu d艂ugi zjazd do asfaltu. Na asfalcie w prawo i po jakim艣 kilometrze mieli艣my skr臋ci膰 w lewo. Niestety tu pope艂nili艣my pierwszy b艂膮d, skr臋cili艣my jakie艣 100 metr贸w za wcze艣nie i niepotrzebnie przejechali艣my mi臋dzy jakimi艣 domami. W rezultacie kilka ekip w tym dru偶yna Wojtka wyprzedzaj膮 nas. Jedziemy pod g贸r臋, najpierw drog膮 a potem szutrem przez las. Momentami jes

na prawd臋 stromo, powolutku jednak udaje nam si臋 wtoczy膰 na wzniesienie, punkt widoczny z daleka (nr 8). Podbijamy i ruszamy dalej..

Jedziemy lekko pod g贸r臋 i potem szybki zjazd szutrem do asfaltu, ale na asfalcie zn贸w pod g贸r臋. Po podje藕dzie zaliczamy najwy偶szy punkt dzisiejszej wycieczki i zaczynamy zje偶d偶a膰. P臋dz膮c w d贸艂 o ma艂y w艂os nie przegapiamy zjazdu na punkt nr 9, na szcz臋艣cie Wojtek i jeszcze kilka ekip akurat wyje偶d偶a i naprowadza nas na punkt. Punkt troch臋 dziwny, niby ko艂o cmentarza, a ja nawet jednego grobu nie widzia艂em, tylko jakie艣 chaszcze.

Zje偶d偶amy w d贸艂, teraz czeka nas d艂u偶szy przelot na punkt nr 5, jedziemy cz臋艣ciowo pod wiatr, na szcz臋艣cie bez wi臋kszych podjazd贸w i po kilkunastu minutach podbijamy 5. Teraz czeka nas przeprawa terenowa do punktu nr 6, pocz膮tkowo chcemy tam podjecha膰 od niebieskiego szlaku, ale ostatecznie postanawiamy nad艂o偶y膰 kilka metr贸w i zaatakowa膰 od le艣nicz贸wki. Jest to dobra decyzja, ale niestety skr臋camy jedn膮 艣cie偶k臋 za wcze艣nie, w rezultacie kolejne metry pod g贸r臋, pokonujemy z buta 艣cie偶k膮 zawalon膮 po艂amanymi ga艂臋ziami. Mimo to punkt osi膮gamy w miar臋 bezproblemowo. Podbijamy punkt i zje偶d偶amy w d贸艂 艣cie偶k膮 biegn膮c膮 100 metr贸w dalej ni偶 t膮 kt贸r膮 wyszli艣my na punkt. Wracamy pod le艣nicz贸wk臋 i jedziemy na punkt nr 7 przy Zamku Ksi膮偶 Wielki, przy tym punkcie jest r贸wnie偶 bufet. Spotykamy kilka ekip w tym Wojtka, robimy kr贸tk膮 przerw臋, ma艂a przek膮ska i dopiero podbijamy punkt.

Idzie nam ca艂kiem nie藕le, osi膮gn臋li艣my najdalej po艂o偶ony punkt, czas mamy niez艂y, ruszamy wi臋c z kierunku mety. Jedziemy niebieskim szlakiem, mijamy ju偶 zaliczony punkt nr 5 i decydujemy si臋 na skr贸t, skr臋camy mi臋dzy domy i trafiamy na mega podjazd rozje偶d偶on膮 przez ci膮gniki poln膮 drog膮. Podjazd pokonujemy oczywi艣cie z buta, ale po chwili jedziemy sobie szczytem i po kilku minutach l膮dujemy na asfalcie. Jedziemy w kierunku punktu nr 2, ogl膮damy si臋 do ty艂u a za nami Wojtek, dzi臋ki skr贸towi udaje nam si臋 go wyprzedzi膰. Jedziemy kawa艂ek razem, ale potem decydujemy si臋 na inny wariant ataku na punkt nr 2. Wojtek jedzie na oko艂o, a my najkr贸tsz膮 drog膮. Trafiamy bez problemu, podbijamy punkt i mkniemy na ostatni punkt do kolekcji. Jeste艣my przed Wojtkiem.

Ostatni punkt opisany jako jar, wygl膮da na do艣膰 ci臋偶ki, zje偶d偶amy z asfaltu i jedziemy poln膮 drog膮, idzie bez problemu. W pobli偶u punktu spotykamy par臋, kt贸ra okaza艂a si臋 zwyci臋zc膮 naszej kategorii. Robimy najazd na punkt, ale co艣 nam nie gra ze 艣cie偶kami. Wracamy si臋 z drogi w kt贸r膮 ju偶 wjechali艣my i wybieramy przejazd w膮wozem bardziej na po艂udnie. W膮wozem jecha膰 si臋 nie da, przechodzimy wi臋c kilkaset metr贸w i l膮dujemy na skrzy偶owaniu 艣cie偶ek w艣r贸d p贸l. Gdzie ten jar, s膮 jakie艣 na lewo i na prawo. Doje偶d偶a wi臋cej ekip w tym Wojtek. Patrzymy pobie偶nie na jar po lewej, ale nie widzimy lampionu, wi臋c z kilkoma ekipami penetrujemy jar po prawej stronie. Wojtek znika nam z oczu. Szukamy d艂u偶szy czas, ju偶 klniemy na z艂e oznaczenie punktu, w ko艅cu dociera do nas wiadomo艣膰 od Wojtka, to by艂 ten jar po lewej, Wojtek ma ju偶 punkt i wraca na met臋. Wracamy i znajdujemy, podbijamy, w艣ciekli na siebie i na organizator贸w ruszamy na met臋 z du偶膮 niestety strat膮:(

Robimy do艣膰 dobry skr贸t do asfaltu i po paru minutach mkniemy drog膮 powiatow膮 do Miechowa. Niestety jest pod wiatr, Krzysiek opada z si艂, mija nas jaka艣 para, postanawiam zaczepi膰 si臋 na za nimi, pr贸buj臋 ich min膮膰 na zje藕dzie ale nie daj膮 si臋 zgubi膰 odbijam wi臋c 偶eby nie prowadzi膰, doje偶d偶a do nas jeszcze jeden zawodnik. Jad臋 za dwoma rywalami chroni膮c si臋 przed wiatrem. Na 艣wiat艂ach na drodze nr 7 rywale pr贸buj膮 mnie zgubi膰 i przeje偶d偶aj膮 na czerwonym, trac臋 kilka metr贸w ale goni臋, na kole mam ci膮gle jakiego艣 zawodnika. Pod g贸r臋 wyprzedam t膮 dw贸jk臋 przede mn膮, ale nie udaje mi si臋 zgubi膰 tego zawodnika co jedzie za mn膮, razem doje偶d偶amy na met臋, ale obaj jeste艣my niestety bez pary, po chwili doje偶d偶a ta dw贸jka i idzie odda膰 kart臋. Krzysiek przeje偶d偶a po jakich艣 3 minutach oddajemy swoje karty. Mamy komplet, ale pozostaje niedosyt, jakby nie punkt nr 1 to mog艂oby by膰 du偶o lepiej

Po p贸艂 godzinie nast臋puj臋 dekoracja, nie spodziewamy si臋 specjalnych sukces贸w, wi臋c idziemy si臋 przebra膰 do samochodu, a tu nagle zostajemy wywo艂ani do dekoracji jako 5 para w kategorii m臋skiej. Dostajemy dyplomy i jakie艣 drobne nagrody. Wojtek z Paw艂em, kt贸rzy wyprzedzili nas o 19 minut s膮 na 2 miejscu, a wygrywa para z kt贸r膮 byli艣my na punkcie nr 1, oni pojechali prosto a my zacz臋li艣my kombinowa膰, oni chyba od razu znale藕li punkt a my stracili艣my tam 40 minut na szukanie:(

Zostajemy jeszcze na losowaniu nagr贸d, Wojtek wygrywa koszulk臋 a ja z Krzy艣kiem kupon na sesj臋 dopasowania pozycji na rowerze, poniewa偶 Krzysiek wygra艂 to samo rok temu, tym razem nagrod臋 bior臋 ja. To ju偶 koniec imprezy, czas na powr贸t do domu.

Kilka s艂贸w na podsumowanie, zawody w Miechowie posz艂y na nam ca艂kiem dobrze, ale mimo wszystko pozostaje niedosyt, szczeg贸lnie, 偶e jak si臋 p贸藕niej okaza艂o w pobli偶u ostatniego punktu byli艣my ze zwyci臋zcami. Odje偶d偶a艂em z Miechowa z poczuciem, 偶e punkt nr 1 by艂 藕le zaznaczony, ale po d艂u偶szej analizie stwierdzam, 偶e jednak wszystko by艂o w porz膮dku, co wi臋cej na pocz膮tku wjechali艣my we w艂a艣ciw膮 艣cie偶k臋 i jakby艣my nie wymy艣lili, 偶e co艣 nie gra, to pewnie zdobyliby艣my punkt razem ze zwyci臋zcami, pewnie na doje藕dzie do mety by nas wyprzedzili, ale i tak by艂oby pud艂o. Co wi臋cej gdy dojecha艂 Wojtek, to mogli艣my lepiej sprawdzi膰 najbli偶szy jar, a nie szuka膰 w tym drugim, to wtedy mogliby艣my walczy膰 z Wojtkiem na finiszu, a tak stracili艣my kup臋 czasu i kilka miejsc w klasyfikacji. Pewnie gdyby to by艂a kwestia miejsca 10 a 12, to by nie by艂o takiego rozczarowania, ale tym razem w gr臋 wchodzi艂o miejsce na podium. Pojechali艣my w sumie niez艂e zawody, ale do pe艂nej satysfakcji zabra艂o szybkiego zaliczenia punktu nr 1.

>>> Rozwi ca硑 tekst >>> Zwi tekst

Trasa turystyczna: 3, 4, 8, 9, 5, 6, 7, 2, 1

Dystans: 64,24 km    |    Czas: 3:45:33    |    艢rednia pr臋dko艣膰: 17,08 km/h

Data: 2014-04-13    |    >>> wi臋cej wiadomo艣ci na bikestats

Trasa wycieczki:

Mapa:

Galeria wycieczki

toUtf(Najnowsze wycieczki)
pczyca - Gierczyce - Zawada - Olchawa - Nowy Wi秐icz - Leksandrowa - Lipnica Murowana - Much體ka - Kr髄體ka - Olchawa - Zawada - Gierczyce - pczyca
2014-11-16

Niepo硂mice - Droga Kr髄ewska - 痷brostrada - Czarny Staw - szutr體kami przez Puszcz do K砤ja - Targowisko - Grodkowice - Brzezie - Cichawa - Krakuszowice - Zborczyce - Suchoraba - Zag髍ze - Stani眛ki - Niepo硂mice
2014-11-11

Niepo硂mice - Wola Zabierzowska - Niepo硂mice
2014-11-04

pczyca - Bochnia - Krzecz體 - Gaw丑w - Majkowice - Cerekiew - Wrz阷ia - Strzelce Wielkie - Wrz阷ia - Okulice -  Ostr體 Szlachecki - Gaw丑w - Krzy縜nowice - Prosz體ki - Bochnia - pczyca - Che砿 - Targowisko - Szar體 - Stani眛ki - Niepo硂mice