rowerem po puszczy
Strona g艂贸wna | Ciekawe miejsca | Geocaching | Wycieczki: 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |     Baza podjazd贸w
 Karta wycieczki

Rower: GT Avalanche 3.0

Pierwszy etap Galicja Orient w kt贸rym wystartowa艂em z Krzy艣kiem okaza艂 si臋 niestety wielk膮 pora偶k膮. Chyba 藕le zaplanowali艣my tras臋 i w rezultacie strasznie si臋 zm臋czyli艣my osi膮gaj膮c marny wynik czyli 11 zaliczonych punkt贸w na 18. Nie zaliczyli艣my mi臋dzy innymi 3 punkt贸w trasy piknikowej, kt贸re mieli艣my po drodze do bazy na kt贸re po prostu zabrak艂o nam czasu. Na met臋 wpadli艣my tu偶 przed 18:00 ledwo mieszcz膮c si臋 w limicie czasu - kl臋ska:(

W zasadzie mieli艣my startowa膰 na trasie piknikowej, ale organizatorzy twierdzili, 偶e to ma by膰 trasa wybitnie dla pocz膮tkuj膮cych do tego tylko jednodniowa, a my mamy w ko艅cu ju偶 pewne do艣wiadczenie w je藕dzie na orientacje. Dodatkowo okaza艂o si臋, 偶e na trasie piknikowej, nasz team b臋d膮 reprezentowa膰 Wojtek z Anet膮, wi臋c podj臋li艣my decyzj臋, 偶e jedziemy tras臋 pucharow膮. Okaza艂o si臋, 偶e trasa piknikowa wcale do takich 艂atwych nie nale偶a艂a i pewnie by艂a to trasa w艂a艣nie na nasze mo偶liwo艣ci, natomiast trasa pucharowa okaza艂a si臋 strasznie wymagaj膮ca i mo偶liwa do przejechania tylko dla najlepszych - kt贸rych zreszt膮 na starcie nie zabrak艂o.

Do bazy rajdu przy plantach w Bochni dojecha艂em sobie na rowerze, wi臋c ju偶 przed startem mia艂em niez艂膮 rozgrzewk臋 z 10% podjazdem pod g贸rny ko艣ci贸艂 w 艁apczycy. Start nast膮pi艂 dok艂adnie o godzinie 10:00, pierwsze wra偶enie jest zimno. Na szybko planujemy pierwsze punkty trasy i w drog臋. Na pocz膮tek punkt nr 2 w pobli偶u budynku ko艂a 艂owieckiego przy drodze na Pogwizd贸w, wiem jak jecha膰 wi臋c prowadz臋, ostry podjazd na wyje藕dzie z miasta na kt贸rym wyprzedza nas jeden z faworyt贸w - Z. Mosoczny. Potem zjazd, tu偶 przed siedzib膮 ko艂a 艂owieckiego wjazd do lasu i po chwili podbijamy 2.

艢cie偶k膮 doje偶d偶amy do asfaltu, a po chwili wje偶d偶amy na drog臋 965. Plan mia艂em taki, 偶e t膮 drog膮 dojad臋 do Kopalin, a nast臋pnie skr臋c臋 w kierunku punktu nr 3. Plan by艂 dobry, ale niestety da艂em si臋 troch臋 podpu艣ci膰 zawodnikowi, kt贸ry skr臋ci艂 na Kur贸w, pomy艣la艂em sobie, 偶e mo偶e ma racj臋 i t臋dy b臋dzie bli偶ej. Niestety to by艂 b艂膮d, zjechali艣my mocno w d贸艂, potem musieli艣my si臋 mocno wspi膮膰, a na ko艅cu okaza艂o si臋, 偶e 艣cie偶ki do punktu od tej strony nie ma:( W rezultacie musieli艣my pokona膰 kilkaset metr贸w z buta przez las i mi臋dzy czasie na punkt wpad艂a ca艂a grupa zawodnik贸w, kt贸ra podjecha艂a od g贸ry (tak jak zamierza艂em na pocz膮tku).

Ju偶 na pocz膮tku zostali艣my w tyle, po czym pope艂nili艣my kolejny b艂膮d. Z punktu 3 chcia艂em jecha膰 na 4 znan膮 mi drog膮 przez Las Kopali艅ski i nast臋pnie szlakiem zjecha膰 do 4, ale potem nagle postanowi艂em najpierw jecha膰 na zamek w Nowym Wi艣niczu - czyli na punkt nr 5. Punkt 5 zdobyli艣my szybko i bez wi臋kszego b贸lu, ale teraz z kolei musieli艣my jecha膰 na 4. Droga na Olchaw臋 by艂a jeszcze w miar臋 bezproblemowa cho膰 znacznie d艂u偶sza ni偶 s膮dzi艂em, ale podjazd do punktu nr 4 okaza艂 si臋 do艣膰 trudny. Sam punkt na szcz臋艣cie zlokalizowali艣my szybko i pop臋dzili艣my t膮 sam膮 drog膮 w d贸艂. Sporo os贸b wdrapywa艂o si臋 na ten punkt podobnie jak my, ale potem okaza艂o si臋 to mimo wszystko kiepskim wariantem.

Przelot w kierunku 10 szybki i po p艂askim, ale sam dojazd do punktu ju偶 trudniejszy, mimo wszystko posz艂o nam te偶 do艣膰 szybko. Jednak teraz czeka艂 nas punkt nr 9 (u zbiegu potok贸w - w pobli偶u rezerwatu Kamie艅 Grzyb) - dok艂adnie wiedzia艂em, gdzie znajduje si臋 to miejsce bo by艂em tam tydzie艅 wcze艣niej na wycieczce, ale drogi od tej strony nie zna艂em. Podczas przeprawy mi臋dzy Kr贸l贸wk膮 a Leksandrow膮 musieli艣my pokona膰 ci臋偶ki i do艣膰 d艂ugi podjazd, kt贸ry da艂 nam mocno w ko艣膰. Na dodatek do samego punktu, te偶 pr贸bowali艣my sobie drog臋 upro艣ci膰 i rezultacie zaliczyli艣my kolejny spacer tym razem przez 艂膮k臋 z metrow膮 traw膮.

W naszym wariancie trasy, jak nic pasowa艂o z punktu 9 ruszy膰 najkr贸tsz膮 drog膮 przez las ko艂o Kamienia Grzyba, jednak wiedzia艂em doskonale, 偶e b臋dzie to mocno pod g贸r臋 czyli z buta. Do艣膰 mocno zm臋czeni doszli艣my do Kamienia Grzyba i zarz膮dzili艣my przerw臋 regeneracyjn膮 (na licznikach dopiero 30 km i 6 punkt贸w zaliczonych). Po kr贸tkiej przerwie dojechali艣my do drogi na Po艂om Du偶y i po kr贸tkim podje藕dzie byli艣my w Po艂omiu. Jeszcze kawa艂ek do g贸ry drog膮 965 i zjazd w kierunku Much贸wki.

W pewnym momencie na zje藕dzie mieli艣my odbi膰 w prawo w 艣cie偶k臋 w kierunku punktu 11, ale 艣cie偶ka by艂a na tyle niewidoczna, 偶e j膮 przejechali艣my. Po chwili dostrzegli艣my b艂膮d i wjechali艣my gdzie trzeba. Najpierw jecha艂o si臋 ca艂kiem dobrze, niez艂a droga w dodatku w d贸艂, ale potem nasza 艣cie偶ka zamieni艂a si臋 w b艂otn膮 masakr臋, a w ko艅cu sko艅czy艂a si臋 na potoku. Na szcz臋艣cie po kr贸tkiej przeprawie przez chaszcze i przez potok znale藕li艣my jej ci膮g dalszy:) W pewnym momencie dojechali艣my nawet do do艣膰 fajnej kapliczki, zagubionej po 艣rodku niczego, a po chwili wjechali艣my na punkt 11. Na szcz臋艣cie sam punkt zauwa偶yli艣my od razu, cho膰 by艂 troch臋 przyczajony. Jak si臋 okaza艂o punkt by艂 chyba w najni偶ej po艂o偶onym miejscu w okolicy, wi臋c 偶eby si臋 wydosta膰 do drogi musieli艣my si臋 wspi膮膰. Doszli艣my do wniosku, 偶e najlepiej b臋dzie dosta膰 si臋 do drogi Kr贸l贸wka - Much贸wka, pomys艂 by艂 dobry, nawet 艣cie偶ka pod g贸r臋 by艂a, ale by艂o tak stromo, na podatek po 艂膮ce, 偶e wi臋kszo艣膰 trasy pokonali艣my z buta.

Potem kr贸tki zjazd i byli艣my w centrum Much贸wki, sk膮d odbili艣my w prawo w kierunku 艁膮kty. Przed stacj膮 benzynow膮 skr臋cili艣my w 艣cie偶k臋 mi臋dzy polami, kt贸ra zaprowadzi艂a nas w pobli偶e 12. Sam punkt wskazali nam dobrze znani nam rywale z rowerowanie.pl - dzi臋kujemy:) Tak wi臋c 12 bez problemu, ale dalej pope艂nili艣my niestety mega b艂膮d. Ju偶 w zasadzie od d艂u偶szego czasu my艣la艂em nad tym, 偶e 12 powinna by膰 naszym ostatnim punktem na po艂udnie i 偶eby w艂a艣nie z niej zrobi膰 odwr贸t, ale posz艂o nam z ni膮 do艣膰 szybko, na dodatek na 13 mia艂 by膰 bufet, wi臋c postanowili艣my jecha膰 jeszcze tam. Na pocz膮tek przeprawa przez las i g贸r臋 Rakowiec, czyli najkr贸tsz膮 drog膮 do Rajbrotu.

艢cie偶k臋 wybrali艣my w艂a艣ciw膮, ale wi臋kszo艣膰 drogi by艂a do pokonania niestety z buta. Za cmentarzem wojennym nr 303 w Rajbrocie odbili艣my skr贸tem w lewo, ale jak to bywa ze skr贸tami, zamotali艣my si臋 troch臋 i stracili艣my 艂adnych kilka minut. Na dodatek zjechali艣my dobre kilkadziesi膮t metr贸w w d贸艂 na wysoko艣膰 mniej wi臋cej 300 metr贸w npm, patrzymy na map臋 a przed nimi mega podjazd, sam punkt nr 13 jest pobli偶u szczytu Rogozowa 536 m npm. Patrzymy na zegarek, a tu zosta艂y nam ju偶 tylko 3 godziny, podejmujemy, wi臋c decyzj臋, 偶e rezygnujemy z 13 i jedziemy na Lipnic臋 Murowan膮. Gdyby艣my t膮 decyzj臋 podj臋li na pkt 12 to zyskaliby艣my na pewno 20-30 minut.

W Lipnicy Murowanej przerwa pod sklepem na uzupe艂nienie zapas贸w picia. Przed nami punkt nr 14 - Duchowa G贸ra. Dojazd niestety ci臋偶ki, najpierw 艣cie偶k膮 mocno pod g贸r臋, a w ko艅cu decydujemy si臋 zostawi膰 rowery i ruszy膰 na poszukiwania na piechot臋. Szukanie ska艂y na szczycie zajmuje nam dobre kilkana艣cie minut, w ko艅cu znajduj臋 punkt i podbijamy. Wracamy w d贸艂, czasu robi si臋 dramatycznie ma艂o po drodze do bazy mamy jeszcze 5 punkt贸w do tej pory zaliczyli艣my dopiero 9, wszystkich nie zrobimy, postanawiamy spr贸bowa膰 zaliczy膰 15, 8, 6 i 1 a 7 opu艣ci膰.

Jedziemy na 15 drog膮 966, niestety tu偶 za Lipnic膮 Murowan膮 wyskakuje nam mega podjazd, podje偶d偶amy, ale Krzysiek ma ju偶 do艣膰 i coraz wyra藕niej zostaje w tyle. Sama 15 okazuje si臋 do艣膰 prosta, trafiamy tam z 3 innymi zawodnikami i zaliczamy punkt bez problemu. Dalej jedziemy 艣cie偶k膮 za czerwonym szlakiem do Gosprzydowej. Najkr贸tsza droga do bazy i tak prowadzi przez punkt nr 8, troch臋 wspinaczki ale punkt w sumie zaliczamy bez problemu. Jednak ju偶 wida膰, 偶e na wi臋cej nie mamy czasu:(.

Zje偶d偶amy do Chronowa, w pobli偶u pkt 7 (Ska艂ki Chronowskiego), ale brak czasu. P臋dzimy asfaltem przez Kobyle na Stary Wi艣nicz. Tu si臋 rozdzielamy, Krzysiek podejmuje decyzje, 偶e nie jedzie II etapu, wi臋c ja jad臋 do przodu, 偶eby zd膮偶y膰 przed 18:00 na met臋. Chwil臋 my艣l臋 jeszcze czy nie jecha膰 na 1, ale dzwoni臋 do organizator贸w i dowiaduj臋 si臋, 偶e za ka偶d膮 minut臋 sp贸藕nienia doliczaj膮 20 minut kary, wi臋c nie op艂aca si臋 ryzykowa膰. Jad臋 przez Stary Wi艣nicz i Kopaliny, podjazdy ju偶 strasznie mnie m臋cz膮, zaczynaj膮 mnie 艂apa膰 skurcze. Wyje偶d偶am na drog臋 965 i p臋dz臋 na Bochnie, do bazy doje偶d偶am o 17:45. Krzysiek wyra藕nie si臋 zmobilizowa艂 jak zosta艂 sam i jest na mecie o 17:53. Czy 15 minut zapasu wystarczy艂o by na zaliczenie 1, a mo偶e 7 w Chronowie, tego ju偶 si臋 nie dowiem.

Na mecie spotykamy Wojtka i Anet臋 - wygrali piknikow膮 - gratulujemy:) po chwili odbieraj膮 medale, robimy wi臋c jeszcze ma艂膮 sesj臋. Ja musz臋 jeszcze dojecha膰 do domu na rowerze na podje藕dzie czuj臋 b贸l w ca艂ych noga, ale jako艣 daj臋 rad臋.

Wyniki widz臋, na drugi dzie艅 rano jestem 26 na 44 zawodnik贸w na trasie pucharowej, Krzysiek 27, za nami w kilku minutach jeszcze 4 zawodnik贸w. Niekt贸rzy przyjechali po czasie i mimo i偶 zaliczyli wi臋cej punkt贸w to dostali wysokie kary i s膮 za nami. My w sumie zaliczyli艣my 11 z 18 punkt贸w, dwa punkty za 90 minut i 9 za 60 minut suma kar za opuszczone punkty 9:30 m贸j 艂膮czny czas to 17:15, Krzy艣ka 17:23. Nie jestem specjalnie zadowolony, pope艂nili艣my zbyt du偶o b艂臋d贸w, za p贸藕no podj臋li艣my te偶 decyzj臋 o odwrocie do bazy i rezultacie po drodze do bazy zosta艂y 3 punkty, kt贸rych nie zaliczyli艣my, a przynajmniej 2 z nich powinni艣my byli zrobi膰.

Drugiego dnia mia艂em jecha膰 sam do tego czu艂em do艣膰 spore zm臋czenie, wi臋c raczej na jakie艣 odrabianie start nie mam co liczy膰.

Punkty trasy pucharowej: 2, 3, 5, 4, 10, 9, 11, 12, 14, 15, 8

Dystans: 82,68 km    |    Czas: 5:18:04    |    艢rednia pr臋dko艣膰: 15,59 km/h

Data: 2013-09-28    |    >>> wi臋cej wiadomo艣ci na bikestats

Trasa wycieczki:

Mapa:

Galeria wycieczki

toUtf(Najnowsze wycieczki)
pczyca - Gierczyce - Zawada - Olchawa - Nowy Wi秐icz - Leksandrowa - Lipnica Murowana - Much體ka - Kr髄體ka - Olchawa - Zawada - Gierczyce - pczyca
2014-11-16

Niepo硂mice - Droga Kr髄ewska - 痷brostrada - Czarny Staw - szutr體kami przez Puszcz do K砤ja - Targowisko - Grodkowice - Brzezie - Cichawa - Krakuszowice - Zborczyce - Suchoraba - Zag髍ze - Stani眛ki - Niepo硂mice
2014-11-11

Niepo硂mice - Wola Zabierzowska - Niepo硂mice
2014-11-04

pczyca - Bochnia - Krzecz體 - Gaw丑w - Majkowice - Cerekiew - Wrz阷ia - Strzelce Wielkie - Wrz阷ia - Okulice -  Ostr體 Szlachecki - Gaw丑w - Krzy縜nowice - Prosz體ki - Bochnia - pczyca - Che砿 - Targowisko - Szar體 - Stani眛ki - Niepo硂mice