rowerem po puszczy
Strona główna | Ciekawe miejsca | Geocaching | Wycieczki: 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |     Baza podjazdĂłw
 Mazury 2012 - 05-13.07.2012

Wyprawy wielodniowe
- Mazury 2012

W tym roku zaplanowaliśmy sobie rowerowe wakacje na Mazurach, planów przejazdu było kilka, ostatecznie wyszło jeszcze inaczej, ale może zacznijmy od początku. Z Krakowa do Iławy pojechaliśmy pociągiem (przeszło 500 km), wybraliśmy Iławę ponieważ tam jechał bezpośredni pociąg z Krakowa. ( czytaj więcej... )

Kraków - Iława (500 km pociągiem) - Schronisko Młodzieżowe w Iławie

Dystans: 3,8 km    |    Czas: 23:08    |    Średnia prędkość: 09,87 km/h

Data: 2012-07-05    |    >>> więcej wiadomości na bikestats

Zgodnie z planem wstaliśmy rano i przy pięknej słoneczniej pogodzie ruszyliśmy z Iławy w kierunku Szałkowa. Na wyjeździe z Iławy pobudowano efektowne ścieżki rowerowe, więc na boczną drogę prowadzącą do Szałkowa wyjechaliśmy bez problemu. W Szałkowie zatrzymaliśmy się na chwilę, sfotografowaliśmy pensjonat Azyl w którym mieszkaliśmy w 2007 r. ( czytaj więcej... )

Iława - dookoła Jezioraka (Szałkowo - Sąpy - Urowo - Gubławki - Wieprz - Karpowo - Rąbity - Dobrzyki - Jerzwałd - Siemiany) - Iława

Dystans: 79,44 km    |    Czas: 5:19:10    |    Średnia prędkość: 14,93 km/h

Data: 2012-07-06    |    >>> więcej wiadomości na bikestats

Pociąg z Iławy do Olsztyna odjeżdżał tuż przed 9:00, jechał około godziny więc około 10 byliśmy na dworcu w Olsztynie. Wolniutkim tempem dojechaliśmy na starówkę gdzie zrobiliśmy kilka zdjęć i zaczęliśmy wyjeżdżać z miasta. Po drodze wstąpiliśmy jeszcze do Biedronki na zakupy i mniej więcej o 11:30 byliśmy na granicach Olsztyna. ( czytaj więcej... )

Iława - Olsztyn (pociąg 69 km) - Ostreszewo - Klebark Wlk. - Silice - Patryki - Prejłowo - Giławy - Gąsiorowo - Rusek Mały - Rusek Wielki - Julianowo - Dźwierzuty - Targowo - Orżyny

Dystans: 54,4 km    |    Czas: 4:07:38    |    Średnia prędkość: 13,18 km/h

Data: 2012-07-07    |    >>> więcej wiadomości na bikestats

Jak wspominałem wcześniej mapa Pojezierza Olsztyńskiego kończyła się na Orżynach, a mapa Wielkich Jezior Mazurskich zaczynała się na wysokości miasta Piecki pozostawał mam pas około 20 km bez pokrycia w mapach. Początkowo myślałem, że pojedziemy do Mrągowa bo przez Orżyny przebiegała droga właśnie do Mrągowa, ale po dokładnej analizie mapy na GPSie i wyszukałem skrót, dzięki któremu bocznymi drogami mogliśmy dojechać pod Mikołajki. ( czytaj więcej... )

Orżyny - Rańsk - Grądy - Rybno - Borowe - Dłużec - Krzywy Róg (z tego miejsca musiałem wrócić do Rybna - zrobiłem pętle 26 km) - Szklarnia - Piecki - Lipowo - Zełwągi - Mikołajki - Zełwągi

Dystans: 91,34 km    |    Czas: 5:31:00    |    Średnia prędkość: 16,56 km/h

Data: 2012-07-08    |    >>> więcej wiadomości na bikestats

Wstałem rano i ruszyłem na odjazd największego jeziora w Polsce czyli Śniardwy. Na początek pokonałem 7 km do Mikołajek i ruszyłem na właściwą trasę. W Mikołajkach przejechałem koło Młyna, potem koło kościoła i w końcu wyjechałem z miasta w kierunku miejscowości Łuknajno. ( czytaj więcej... )

Zełwągi - Mikołajki - dookoła Śniardwy (Łuknajno - Dziebiele - Suchy Róg - Tuchlin - Zdęgówko - Okartowo - Nowe Guty - Kwik - Wysoki Brzeg - Zdory - Szczechy Wielkie - Karwik (śluza) - Niedźwiedzi Róg - Końcewo - Wejsuny - Wierzba - Popielno - Wierzba (prom) - Kulinowo - Mikołajki - Zełwągi

Dystans: 115,35 km    |    Czas: 6:11:02    |    Średnia prędkość: 18,64 km/h

Data: 2012-07-09    |    >>> więcej wiadomości na bikestats

Po dniu plażowania na trasę powróciła moja żona celem była Ruciane-Nida a po drodze Ukta i Wojnowo. Z Zełwągów ruszyliśmy szutrówką przez las w kierunku drogi nr 609, którą po przejechaniu 12 km od startu dojechaliśmy do Ukty, małej dość klimatycznej miejscowości nad rzeką Krutynią. ( czytaj więcej... )

Zełwągi - Bobrówko - Nowa Ukta - Ukta - Wojnowice - Ruciane-Nida - Wygryny - Kamień - Iznota - Nowy Most - Bobrówko - Zełwągi

Dystans: 56,92 km    |    Czas: 4:00:43    |    Średnia prędkość: 14,18 km/h

Data: 2012-07-10    |    >>> więcej wiadomości na bikestats

Po trzech dniach spędzony nad jeziorem Inulec, wstaliśmy rano, zapakowaliśmy sakwy i ruszyliśmy dalej na początek do Mikołajek. Przejechaliśmy przez miasto i boczną drogą wzdłuż jeziora Tałty ruszyliśmy w kierunku Rynu. W miejscowości Tałty zrobiliśmy krótki postój a następnie przejechaliśmy przez kanał Tałcki łączący jezioro Tałty z jeziorem Tałtowisko i ruszyliśmy dalej już szutrową drogą. ( czytaj więcej... )

Zełwągi - Mikołajki - Tałty - Skorupki - Ryn - Głąbowo - Orło - Sterławki Wlk. - Martiany - Pożarki - Kwiedzina drogą brukowaną do Gierłoży (Wilczy Szaniec)

Dystans: 49,42 km    |    Czas: 3:30:35    |    Średnia prędkość: 14,07 km/h

Data: 2012-07-11    |    >>> więcej wiadomości na bikestats

Po nocy spędzonej w Wilczym Szańcu wstaliśmy rano i poszliśmy na śniadanie w restauracji. Pogoda nie była najlepsza po wieczornych i nocnych burzach było mokro i dość zimno, a niebo było zasnute gęstymi chmurami. Po śniadaniu i przetarciu rowerów (niestety noc musiały spędzić na zewnątrz) ruszyliśmy w drogę. ( czytaj więcej... )

Gierłoż - Parcz - Jankowo - Mażany - Dłużec - Radzieje drogą brukowaną do Sztynort Mały - Kamionek Wielki - Pniewo - Manerki - Kanał Mazurski - Przystań - Trygort - Węgorzewo - Ogonki - Okowizna - Harsz

Dystans: 49,93 km    |    Czas: 3:16:43    |    Średnia prędkość: 14,01 km/h

Data: 2012-07-12    |    >>> więcej wiadomości na bikestats

Pierwotnie planowaliśmy zakończenie naszej rowerowej wyprawy po Mazurach na niedziele, ale ponieważ już w zasadzie od środowego popołudnia pogoda wyraźnie się pogarszała, a na weekend zapowiadali ulewy to postanowiliśmy wracać do domu już w sobotę, szczególnie że w zasadzie zrealizowaliśmy cały plan rowerowy. ( czytaj więcej... )

Harsz - Pozedrze - Pieczarki - Świdry - Giżycko

Dystans: 19,45 km    |    Czas: 1:21:04    |    Średnia prędkość: 14,4 km/h

Data: 2012-07-13    |    >>> więcej wiadomości na bikestats

toUtf(Najnowsze wycieczki)
Łapczyca - Gierczyce - Zawada - Olchawa - Nowy Wiśnicz - Leksandrowa - Lipnica Murowana - Muchówka - Królówka - Olchawa - Zawada - Gierczyce - Łapczyca
2014-11-16

Niepołomice - Droga Królewska - Żubrostrada - Czarny Staw - szutrówkami przez Puszczę do Kłaja - Targowisko - Grodkowice - Brzezie - Cichawa - Krakuszowice - Zborczyce - Suchoraba - Zagórze - Staniątki - Niepołomice
2014-11-11

Niepołomice - Wola Zabierzowska - Niepołomice
2014-11-04

Łapczyca - Bochnia - Krzeczów - Gawłów - Majkowice - Cerekiew - Wrzępia - Strzelce Wielkie - Wrzępia - Okulice -  Ostrów Szlachecki - Gawłów - Krzyżanowice - Proszówki - Bochnia - Łapczyca - Chełm - Targowisko - Szarów - Staniątki - Niepołomice
2014-11-02

Leśniczówka Przyborów - Kłaj - Baczków - Gawłówek - Leśniczówka Przyborów