rowerem po puszczy
Strona g艂贸wna | Ciekawe miejsca | Geocaching | Wycieczki: 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |     Baza podjazd贸w
 Wycieczka do Gdowa - 46,7 km

Dystans: 46,7 km
Start: 9:15
Koniec: 14:52
Czas efektywnej jazdy na rowerze: 2:40:46
艢rednia pr臋dko艣膰: 17,4 km/h
Pogoda: Pochmurno / wiatr s艂aby-umiarkowany/ przelotne opady
Temperatura: 14-20 stopni

Opis trasy: Niepo艂omice - dom / D膮browa / Gruszki / Brzezie / Cichawa / Niegowi膰 / Gd贸w / Bilczyce / Jawczyce / Zab艂ocie / Suchoraba/ Zag贸rze / Stani膮tki / Niepo艂omice - dom.

Celem tej wycieczki by艂o odwiedzenie 5 cmentarzy z okresu I wojny 艣wiatowej. W drog臋 wyruszy艂em oko艂o godziny 9:15. Z domu pojecha艂em ulicami Cmentarna, Pi臋kna, D臋bowa a偶 do puszczy, gdzie skr臋ci艂em z drogi asfaltowej na drog臋 przez las w kierunku D膮browy. Po przejechaniu przez puszcz臋 wyjecha艂em na drog臋 asfaltow膮 Stani膮tki - D膮browa. W D膮browie skr臋ci艂em w prawo w kierunku Gruszek, a w Gruszka skr臋ci艂em w lewo przejecha艂em przez powstaj膮ca autostrad臋 i dojecha艂em do Brzezia. W Brzeziu na cmentarzu parafialnym odwiedzi艂em pierwszy z interesuj膮cych mnie cmentarzy (zob. Cmentarz nr 332). Po obejrzeniu cmentarza uda艂em si臋 pod ko艣ci贸艂 w nast臋pnie przejecha艂em jeszcze kilkaset metr贸w do punktu widokowego. Po kr贸tkim odpoczynku wr贸ci艂em si臋 w kierunku ko艣cio艂a i skr臋ci艂em w lewo na k艂adk臋 nad drog膮 krajow膮 nr 4.

Po przejechaniu nad 4, pojecha艂em prosto drog膮 szutrow膮 i po oko艂o 300 metrach wyjecha艂em na drog臋 asfaltow膮 w kierunku Szczytnik. Dalej czeka艂a mnie mi艂a niespodzianka a mianowicie do艣膰 d艂ugi zjazd (mi艂a odmiana po ci膮g艂ej wspinaczce w g贸r臋 do Brzezia). Po oko艂o 2 km dojecha艂em do drogowskazu w prawo - Szczytniki. Na skrzy偶owaniu znajduj膮 si臋 dwa wielkie drzewa z tabliczkami pomniki przyrody, a mi臋dzy nimi kapliczka z ma艂膮 okr膮g艂膮 tabliczk膮 z podobizn膮 Jana Paw艂a II. Ja nie skr臋ci艂em jednak do Szczytnik, ale uda艂em si臋 prosto w kierunku Cichawy. Na odcinku kolejnych dwu kilometr贸w droga prowadzi przez pola (brak zabudowa艅), w pewnym momencie po lewej stronie na wzg贸rzu ujrza艂em drugi z interesuj膮cych mnie cmentarzy. Samo dotarcie do cmentarza okaza艂o si臋 trudne - brak drogi dojazdowej (zob. Cmentarz nr 333). Po obejrzeniu cmentarza wr贸ci艂em na drog臋 kierunki Cichawy.

Po przejechaniu kolejnych dwu kilometr贸w dojecha艂em do skrzy偶owania: w lewo do Cichawy, prosto Marszowice, w prawo Zborczyce. Poniewa偶 na mapie zauwa偶y艂em punkt - Kopiec Kraka, to skr臋ci艂em w prawo na Zborczyce a po wyjechaniu na g贸rk臋 (oko艂o 1 kilometra) skr臋ci艂em w lewo, kopca nie znalaz艂em wi臋c zjecha艂em w d贸艂 i wyjecha艂em pod cmentarzem w Niegowici. Akurat zacz膮艂 pada膰 deszcz i moja dalsza wycieczka stan臋艂a pod wielkim znakiem zapytania. Uda艂em si臋 na cmentarz parafialny, gdzie obejrza艂em bardzo 艂adny cmentarz wojenny nr 335. Nast臋pnie uda艂em si臋 do centrum Niegowici, gdzie zobaczy艂em ko艣ci贸艂, wikar贸wk臋 w kt贸rej mieszka艂 Karol Wojty艂a w latach 1948-49, pomnik Jana Paw艂a II, a przy wyje藕dzie z Niegowici figurk臋 Ojcia Pio. Na szcz臋艣cie pogoda si臋 troch臋 poprawi艂a i przesta艂o pada膰.

Po opuszczeniu Niegowici pojecha艂em szos膮 w kierunku Marszowic, a po oko艂o kilometrze skr臋ci艂em w prawo na wie艣 Liplas. Nast臋pnie prosto oko艂o 3 kilometry przejazd przez Liplas, a na ko艅cu wsi ko艂o boiska sportowego skr臋ci艂em w lewo w kierunku Gdowa. Dalej jecha艂em prosto i po nieca艂ych dwu kilometrach po prawej stronie zobaczy艂em cmentarz parafialny w Gdowie, skr臋ci艂em w szutrow膮 drog臋 i podjecha艂em na cmentarz od ty艂u. Po wej艣ciu na cmentarz moj膮 uwag臋 zwr贸ci艂 okaza艂y kopiec z du偶膮 figur膮 na szczycie. To kopiec powsta艅c贸w z 1846 roku, pod kopcem znajduj臋 si臋 cmentarz wojenny z okresu I wojny, a obok niego grobowiec os贸b z okolic Gdowa, kt贸rzy zgin臋li na pocz膮tku II wojny (zob. Cmentarz nr 375). Przed g艂贸wnym wej艣ciem na cmentarz parafialny znajduj臋 si臋 bardzo ciekawa gablota z planem cmentarza i zaznaczonymi obiektami zabytkowymi (oraz zdj臋cia niekt贸rych grob贸w). Jad膮c prosto od cmentarza po oko艂o 200 metrach doje偶dzamy do szosy Gd贸w - Wieliczka. Skr臋ci艂em wi臋c w lewo w kierunku centrum Gdowa i po nieca艂ym kilometrze znalaz艂em si臋 na miejscu. Nadszed艂 czas na odpoczynek w parku, sfotografowa艂em jeszcze pomnik ofiar II wojny 艣wiatowej i ko艣ci贸艂 w Gdowie. W tym miejscu na liczniku mia艂em 24,7 km.

Nadszed艂 czas na powr贸t do domu. Pojecha艂em szos膮 w kierunku Bilczyc i Wieliczki (droga do艣膰 ruchliwa). Po przejechaniu oko艂o 4 kilometr贸w zobaczy艂em drogowskaz: Jawczyce - Kurchany. Skr臋ci艂em wi臋c w prawo, i nast臋pnie jeszcze raz w prawo w drog臋 le艣n膮, po kilkuset metrach zobaczy艂em tabliczk臋 na drzewie Kurchany 250 metr贸w, pojecha艂em za znakiem i musz臋 stwierdzi膰, 偶e pokazuj臋 on z艂膮 drog臋. Po kilkunastu minutach b艂膮dzenia po lesie dotar艂em w ko艅cu do jednego z kurchan贸w, niestety drugiego nie uda艂o mi si臋 ju偶 zlokalizowa膰.

Po wyje藕dzie z lasu pojecha艂em prosto, przy kapliczce skr臋ci艂em w prawo, a na nast臋pnym skrzy偶owaniu w lewo. Po kilkuset metrach dojecha艂em do skrzy偶owania, droga asfaltowa w prawo prowadzi艂a w kierunku Krakuszowic, ja jednak postanowi艂em skr贸ci膰 sobie drog臋 i pojecha艂em prosto drog膮 szutrow膮. Na mapie zaznaczona by艂a droga w kierunku Wiatowic grub膮 czarn膮 kresk膮, wi臋c powinna si臋 tam znajdowa膰 dobra polna droga. Niestety w pewnym momencie dojecha艂em do dzikiego wysypiska 艣mieci i przykro艣ci膮 stwierdzi艂em, 偶e dobra droga si臋 sko艅czy艂a, po jaki艣 10 minutach przebijania si臋 mi臋dzy polami dojecha艂em w ko艅cu do zabudowa艅. Tabliczki na domach wskazywa艂y, 偶e jestem w Tr膮bkach, okaza艂o si臋 jednak, 偶e jestem w miejscu oznaczonym na mapie jako Zbor贸wek po przejechaniu przez skrzy偶owanie prosto uda艂em si臋 w kierunku Zab艂ocia. Nast臋pnie przejecha艂em ko艂o niewielkiego ko艣ci贸艂ka, przez nast臋pne skrzy偶owanie pojecha艂em prosto, a za nim czeka艂a mnie ostra wspinaczka pod g贸r臋. Na szczycie g贸rki skrzy偶owanie, skr臋cam w prawo i po kilometrze jazdy doje偶dzam do cmentarza wojskowego nr 376 w Suchorabie. Cmentarz zlokalizowany jest na rozje藕dzie dr贸g pod lasem. Warto te偶 zwr贸ci膰 uwag臋 na widok rozpo艣cieraj膮cy si臋 g贸rki na kt贸rej w艂a艣nie jeste艣my, bardzo pi臋kna panorama - patrz zdj臋cia.

Wszystkie punkty wycieczki zosta艂y osi膮gni臋te, czas na powr贸t do domu. Zjecha艂em, 偶e wzg贸rza w kierunku drogi nr 4, skr臋ci艂em w lewo na 4 i po kilometrze w prawo do Zag贸rza, potem przejazd przez Stani膮tki, przez puszcz臋 i ulicami D臋bowa, Pi臋kna, Cmentarna do domu. Ca艂o艣膰 trasy to 46,7 km, z tym 偶e trasa moim zdaniem do艣膰 trudna, sporo ci臋偶kich podjazd贸w, to by艂a jak na razie najbardziej wyczerpuj膮ca wycieczka rowerowa na jakiej by艂em.

toUtf(Najnowsze wycieczki)
pczyca - Gierczyce - Zawada - Olchawa - Nowy Wi秐icz - Leksandrowa - Lipnica Murowana - Much體ka - Kr髄體ka - Olchawa - Zawada - Gierczyce - pczyca
2014-11-16

Niepo硂mice - Droga Kr髄ewska - 痷brostrada - Czarny Staw - szutr體kami przez Puszcz do K砤ja - Targowisko - Grodkowice - Brzezie - Cichawa - Krakuszowice - Zborczyce - Suchoraba - Zag髍ze - Stani眛ki - Niepo硂mice
2014-11-11

Niepo硂mice - Wola Zabierzowska - Niepo硂mice
2014-11-04

pczyca - Bochnia - Krzecz體 - Gaw丑w - Majkowice - Cerekiew - Wrz阷ia - Strzelce Wielkie - Wrz阷ia - Okulice -  Ostr體 Szlachecki - Gaw丑w - Krzy縜nowice - Prosz體ki - Bochnia - pczyca - Che砿 - Targowisko - Szar體 - Stani眛ki - Niepo硂mice