rowerem po puszczy
Strona g艂贸wna | Ciekawe miejsca | Geocaching | Wycieczki: 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |     Baza podjazd贸w
 Wycieczka dooko艂a puszczy - 51 km

Dystans: 51,0 km
Start: 9:15
Koniec: 13:00
Czas efektywnej jazdy na rowerze: 2:48:18
艢rednia pr臋dko艣膰: 18,1 km/h
Pogoda: Pochmurno z przeja艣nieniami / wiatr s艂aby do umiarkowanego
Temperatura: 14-16 stopni

Opis trasy: Niepo艂omice - dom / Droga Kr贸lewska / L. Przybor贸w / Zabierz贸w Boche艅ski / Mikluszowice / Gaw艂贸wek / Baczk贸w / Stanis艂awice PKP / K艂aj Centrum / K艂aj PKP / Osiedle B艂oto / Droga Kr贸lewka / Niepo艂omice - dom.

Na t膮 wycieczk臋 wyruszy艂em po 9 rano, pogoda by艂a pochmurna (momentami przeja艣nienia), lekki wiatr ale na rowerze daj膮cy si臋 we znaki. Przejazd przez Niepo艂omice ulicami: Cmentarna, Pi臋kna, W膮ska, Droga Kr贸lewska. Nast臋pnie wjecha艂em do lasu i pojecha艂em prosto Drog膮 Kr贸lewsk膮, a偶 do le艣nicz贸wki Przybor贸w (8,5 km), tam skr臋t w lewo w kierunku Zabierz贸wa Boche艅skiego do ko艅ca lini lasu, tam skr臋t w prawo na drog臋 le艣n膮 w kierunku Mikluszowic (zdj. 1).

Droga od Zabierzowa do Mikluszowic to troch臋 ponad 10 km, ca艂y czas prosto drog膮 asfalow膮. Po prawej mijam Rezerwat 呕ubr贸w - widoczny betonowy mur, po lewej widoczna tablica Rezerwat Przyrody (Gibiel). Po drodze mijam drogi asfaltowe w prawo prowadz膮ce do Stanis艂awic i K艂aja (zdj. 2). Jad臋 ca艂y czas prosto, w le艣nej przecince zauwa偶am sarny, jedn膮 nawet sfotografowa艂em (zdj. 4, 5, 6), po oko艂o 18 km od startu doje偶dzamy do tabliczki punkt czerpania wody - kierunek w lewo, skr臋cam i po oko艂o 800 metrach drog膮 szutrow膮 doje偶dzam do niewielkiego jeziorka (zdj. 7). Powr贸t na drog臋 asfaltow膮 i jazda w kierunku Mikluszowic. Po przejachaniu oko艂o 20,5 km od startu doje偶dzam na drugi koniec Puszczy Niepo艂omickiej do Mikluszowic (zdj. 8, 9). Przy wyje藕dzie z lasu znajduje si臋 parking, kiosk, jakie艣 budynki mieszkalne, do szosy numer 965 (艢wiary - Bochnia) jest jakie艣 50 metr贸w. Wyje偶dzam (skr臋cam w prawo) na szos臋 w Mikluszowicach na wysoko艣ci Cmentarza (zdj. 10), po prawej widz臋 szko艂臋 i ko艣ci贸艂 a po kolejnych 400 metrach doje偶dzam do tablicy informuj膮cej mnie, 偶e wje偶dzam do Gaw艂贸wka (zdj. 11), a po kolejnym kilometrze doje偶dzam do Baczkowa (ju偶 w gminie Bochnia - zdj. 12).

Przez Baczk贸w jad臋 jakie艣 1,5 km, skr臋cam w trzeci膮 w prawo i ponownie znajduj臋 si臋 w puszczy. Jazda prosto drog膮 asfaltow膮 przez oko艂o 9 km. W pewnym momencie doje偶dzam do skrzy偶owania z drog膮 asfaltow膮 na Stanis艂awice (na prosto tylko droga szutrowa), skr臋cam w lewo (szlak oznaczony na zielono - patrz strona Niepo艂omic) jad臋 za drog膮 a偶 doje偶dzam do kolejnego skrzy偶owania dr贸g asfaltowych, na prosto do Stanis艂awic (gorszy asfalt), w prawo kierunek K艂aj. Jad臋 do Stanis艂awic pod stacj臋 PKP, tam znajduj臋 si臋 tabliczka informuj膮ca o pocz膮tku (lub ko艅cu w zale偶no艣ci o punktu widzenia) szlaku zielonego (zdj. 13). Nie korzystam z mini臋tej wcze艣niej le艣nej drogi do K艂aja (uwaga du偶o lepsza trasa na rower !!!) tylko decyduj臋 si臋 na jazd臋 szos膮 w kierunku K艂aja (zdj. 14, 15).

Jad臋 prosto a偶 do centrum K艂aja, gdzie skr臋cam prawo na stacj臋 PKP, doje偶dzam na stacj臋 i skr臋cam w drog臋 w lewo wd艂u偶 tor贸w (szlak oznakowany na czerwono), po przejechaniu oko艂o kilometra skr臋cam w prawo zgodnie z oznakowaniem szlaku czerwonego, przeje偶dzam pod wiaduktem i doje偶dzam do sporej wielko艣ci le艣nego jeziora (zdj. 16, 17, 18). Nad jeziorem jest pe艂no ludzi, 艂owi膮 ryby (mimo tablicy z zakazem:) odpoczywaj膮 i nawet pal膮 grilla. Czas na d艂u偶szy post贸j, prawd臋 m贸wi膮c mam ju偶 do艣膰 jazdy - na liczniku 41,2 km.

Decyduj臋 si臋 na powr贸t przez osiedle B艂oto, pami臋tam, 偶e rok temu jecha艂em tamt臋dy bardzo malownicz膮 tras膮. Jad臋 wd艂u偶 szlaku czerwonego, droga szutrowa - dobra, doje偶dzam do znaku punkt czerpania wody i skr臋cam w lewo (jak si臋 p贸藕niej okaza艂o nie o ten skr臋t mi chodzi艂o) doje偶dzam do jeziorka - by艂em tu ju偶 wczoraj, wiem 偶e nie tak chcia艂em t臋dy jecha膰 ale nie chc臋 mi si臋 ju偶 wraca膰. Jad臋 dalej kiepsk膮 drog膮, nier贸wna, miejscami utwardzana ceg艂ami i gruzem. Po jakim艣 kilometrze doje偶dzam do skrzy偶owania, poniewa偶 chc臋 jecha膰 inaczej ni偶 dzie艅 wcze艣niej to skr臋cam w prawo w ko艅cu doje偶dzam do pi臋kn臋go jeziorka w wysp膮 na 艣rodku - chyba w艂asno艣膰 prywatna (zdj. 19, 20, 21).

Jad臋 drog膮 wd艂u偶 jeziora (piasek, kiepska droga) w kierunku zabudowa艅, przeje偶dzam ko艂o dom贸w i jad臋 w lewo, droga twarda ubita. Jak si臋 p贸藕niej okaza艂o to by艂 fatalny b艂膮d, w pewnym momencie doje偶dzam miejsca gdzie moja droga zamienia si臋 w prawdziwe bajoro, strasznie grz膮sko, brak mo偶liwo艣ci przejazdu. Jako艣 bokami przedostaj臋 si臋 dalej, po kilkuset metrach droga nieoczekiwanie zawraca, dalej bardzo ci臋偶ka jazda, po oko艂o kilometrze doje偶dzam do oznakowa艅 czarnego szlaku wyje偶dzam na du偶o lepsz膮 drog臋 po prawej widz臋 zabudowania, jad臋 prosto (nie skr臋cam za czarnym szlakiem) i po kilkuset metrach doje偶dzam do Drogi Kr贸lewskiej, skr臋cam w lewo w kierunku Niepo艂omic. Czas na powr贸t do domu, po pi臋ciu kilometrach jestem w punkcie startu, jest godzina 13:00, na liczniku r贸wno 51 km.

toUtf(Najnowsze wycieczki)
pczyca - Gierczyce - Zawada - Olchawa - Nowy Wi秐icz - Leksandrowa - Lipnica Murowana - Much體ka - Kr髄體ka - Olchawa - Zawada - Gierczyce - pczyca
2014-11-16

Niepo硂mice - Droga Kr髄ewska - 痷brostrada - Czarny Staw - szutr體kami przez Puszcz do K砤ja - Targowisko - Grodkowice - Brzezie - Cichawa - Krakuszowice - Zborczyce - Suchoraba - Zag髍ze - Stani眛ki - Niepo硂mice
2014-11-11

Niepo硂mice - Wola Zabierzowska - Niepo硂mice
2014-11-04

pczyca - Bochnia - Krzecz體 - Gaw丑w - Majkowice - Cerekiew - Wrz阷ia - Strzelce Wielkie - Wrz阷ia - Okulice -  Ostr體 Szlachecki - Gaw丑w - Krzy縜nowice - Prosz體ki - Bochnia - pczyca - Che砿 - Targowisko - Szar體 - Stani眛ki - Niepo硂mice