rowerem po puszczy
Strona główna | Ciekawe miejsca | Geocaching | Wycieczki: 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 |     Baza podjazdów
 Åšcieżki po lesie - 26,9 km

Dystans: 26,9 km
Start:około 10:00
Koniec:około 12:00
Czas efektywnej jazdy na rowerze: około 1:35 - nie zapisałem dokładnie
Średnia prędkość: 18 km/h
Pogoda: Słonecznie, momentami małe zachmurzenie / wiatr słaby
Temperatura: około 16 stopni

Opis trasy: Niepołomice - dom / Droga Królewska / o. Błoto - szlak czerwony / Jezioro - Kozi Las (Kłaj) / Kłaj PKP - Kłaj Jednostka Wojskowa / Wilczy Las / l. Przyborów / Droga Królewska / Niepołomice - dom.

2 maja rano wyjechałem na wycieczkę bez bliżej określonego celu. Wyjechałem z miasta Drogą Królewską przez Puszczę, dojechałem do Sitowca i skręciłem w prawo na skrzyżowaniu dróg Droga Królewska, droga na Wolę Batorską i na o. Błoto (cmentarz z 1914 roku - zdj. 1, Dąb Batorego) - początek szlaków: czerwonego i czarnego. Po dojechaniu do zabudowań o. Błoto skręciłem w lewo za czerwony szlakiem, dojechałem do końca zabudowań i szlak poprawadził mnie przez dość grząską łąkę w kierunku lasu, przejechałem jeszcze kilkaset metrów przez las o dotarłem do solidnej szutrowej drogi. Szlak czerwony skręcał w lewo a ja pojechałem w prawo. Po kilkuset metrach znowu rozjazd, droga naprosto prowadziła w kierunku zabudowań osiedla, więc ja skręciłem w lewo. Dalej jazda kiepską drogą miejscami utwardzaną gruzem, aż do punktu czerpania wody (zdj. 2, 3). Dalej jazda za drogą, aż do powrotu na szlak czerwony, po niespełna kilometrze znajone jeziorko w lesie pod Kłajem (Kozi Las zdj. 4). Po krótkim odpoczynku jazda za szlakiem czerwonym wdłuż torów kolejowych. Przed samą stacją PKP w Kłaju zjazd pod wiaduktem pod byłą jednostkę wojskową w Kłaju. Dalej jazda asfaltową leśną drogą w kierunku Stanisławic. Na skrzyżowaniu dróg, skręcam w lewo na szutrową drogę w kierunku l. Przyborów, następne w pierwszą w prawo i kolejne dwa skręty w lewo - objeżdzam tzw. Wilczy Las i wracam na drogę do l. Przyborów, cały czas prosto aż do leśniczówki. Wyjeżdzam na Drogę Królewską i skręcam w lewo w kierunku Niepołomic - wracam do domu. Licznik wskazał 26,9 km, ale jak się potem okazało trochę oszukiwał (czujnik zanotowany za daleko i nie wszystkie obroty koła były rejestrowane) więc cała trasa może być trochę dłuższa.

toUtf(Najnowsze wycieczki)
£apczyca - Gierczyce - Zawada - Olchawa - Nowy Wi¶nicz - Leksandrowa - Lipnica Murowana - Muchówka - Królówka - Olchawa - Zawada - Gierczyce - £apczyca
2014-11-16

Niepo³omice - Droga Królewska - ¯ubrostrada - Czarny Staw - szutrówkami przez Puszczê do K³aja - Targowisko - Grodkowice - Brzezie - Cichawa - Krakuszowice - Zborczyce - Suchoraba - Zagórze - Stani±tki - Niepo³omice
2014-11-11

Niepo³omice - Wola Zabierzowska - Niepo³omice
2014-11-04

£apczyca - Bochnia - Krzeczów - Gaw³ów - Majkowice - Cerekiew - Wrzêpia - Strzelce Wielkie - Wrzêpia - Okulice -  Ostrów Szlachecki - Gaw³ów - Krzy¿anowice - Proszówki - Bochnia - £apczyca - Che³m - Targowisko - Szarów - Stani±tki - Niepo³omice
2014-11-02

Le¶niczówka Przyborów - K³aj - Baczków - Gaw³ówek - Le¶niczówka Przyborów